maandag 30 augustus 2010

Winkel

Pff, daar zit je dan.. nog maar een maandje en dan ga ik bij mijn huidige oppasgezin weg. Ik heb 3 jaar lang 20 uur per week, een tweeling te oppassen gehad. Ik ging naar het gezin toe en deed daar van alles en nog wat. Het voelt bijna als je eigen kids(denk ik, spreek niet uit ervaring) als je er 20 uur in de week bij bent. Ook kan ik het ontzettend goed vinden met de ouders, vooral de moeder, daar doe ik ook leuke dingen mee als shoppen etc.

Maar nu, wat nu? Ik heb vanaf november een nieuw gezin, maar eigenlijk is al een tijdje mijn droom om een echte winkel te beginnen! Helaas nu Anton werkloos is, is dit voor mij nog moeilijker geworden om dit te verwezenlijken. Wij hebben een mini huisje, straks gaan we hopelijk wel verhuizen maar dan hebben we nog geen garage etc. Een pand huren kan nog lang niet uit en wil ik ook eigenlijk niet.
Ik zou bij mijn moeder in kunnen maar daar zou ik nog mijn baan niet voor op kunnen zeggen, zij heeft meestal klanten op zaterdag en tussendoor een paar keer, bovendien kan ze dit prima alleen af.

Dus dames, wat ik eigenlijk vraag, wat nu? Ik wil eigenlijk geen andere baan, in een andere richting, ik wil geen nieuw oppasgezin.. maar lekker prutsen voor mezelf. Heeft er nog iemand een garage over? In een lekker drukbezocht dorp? Zuidlaren etc?

Pff keuze's maken op je 21e is zo moeilijk. En het weer maakt het er ook niet echt gezelliger op. Hier nog wat foto's van ons nieuwe smeedijzeren bed, een echt oudje :)
Hij moet nog helemaal op de foto, maar de achtergrond is niet zo mooi dus je moet het hier eerst maar even mee doen.


6 opmerkingen:

  1. Het lijkt me iderdaad heel moeiljk, je wilt graag een eigen winkeltje, je droom verwezelijken. Maar door omstandigheden gaat dat, nog, niet. Ik hoop dat je snel een leuk winkelpandje/garage vind!
    Mijn droom was (is nog steeds) om iets creatiefs te doen. Workshops geven of in een hobbywinkel werken. Helaas is dit ook niet gelukt...
    De foto's van het bed zijn prachtig! Ik zou graag zo'n bed willen maar mijn hubby ziet dat niet zitten... (snif).
    Fijne dag nog en hugs van, Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms loopt het even niet zoals je dat zelf graag wil.Maar als je erin geloofd zal je droom om een winkeltje te beginnen uitkomen.Ik heb drie jaar gewacht op een geschikt pand en dacht ook dat het nooit lukken zou.Nu heb ik een goed lopende winkel en ben alweer aan het uitbreiden.
    Mijn advies,als je het doet doe het dan wel goed.Probeer iets te vinden waar wel "loop"in de straat is.Dat houd de drempel voor binnen te lopen echt lager.Je moet echt gezien worden.Ik weet het zeker,jou tijd komt ook,maar ben nog even geduldig.
    Lieve groetjes van Eleonore.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Keuzes maken in je leven ... het blijft altijd moeilijk! Maar je borrelt van ideeën, je maakt prachtige foto's, verzamelt de mooiste spullen. Jij komt vast en zeker op je pootjes terecht! Lieve groet uit Kreta, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja je begint net de echte wereld in te stappen...hahhhahh!! hoort oma...en dat valt niet mee.......mooi bed !! jammer dat ik de laatste kan hebt gemist......ook dat is keuze maken.....helaas was ie niet voor mij bestemd dat blijkt maar weer.......lieve groetjes van mij.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Keuzes... ze bepalen je verdere verloop van je leven dus de enige die ze kan maken dat ben jijzelf! Zetten alle mogelijkheden op een rijtje en kies datgene waar je bijna zeker van weet waar je achteraf geen spijt van krijgt en waar je samen met Anton het beste bij voelt.
    Mooi bed!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Keuzes maken, hoe vaak doe je dat niet in je leven. Bij jou nog niet zo lang. Ik heb vaak gedacht dat ik vroeger een verkeerde keuze gemaakt had, maar uiteindelijk heeft dat me weer gevormd tot degene die ik ben geworden. En meid je bent nog jong dus je kunt nog zoveel doen met je leven. Maar ben er van overtuigd dat jij je eigen winkeltje wel een keer gaat krijgen.

    groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen