zondag 27 maart 2011

Winkel

Na flink dubben en verzamelen weet ik eigenlijk nog niet wat ik met mijn winkeltje in de bijkeuken wil. Ga ik een vaste middag in de week open? Ga ik een middag en een avond open? Heb ik al spullen genoeg om open te gaan?
Ik denk dat ik 1 vaste middag per maand eerst open ga, ik denk de 2de zaterdagmiddag van de maand. Het liefst wil ik op vrijdagavond en zondagmiddag open. Puur omdat je zondags toch rond huis zwerft en er zijn nog niet veel winkels die een avond open zijn, nu leek me de vrijdagavond een leuk begin van het weekend. pff zucht dub.. ben er nog niet over uit..Mama wil graag dat ik zaterdagsmiddags open ga dat als zij klanten heeft ze ze kan doorsturen naar mij, maar mijn zaterdag is me eigenlijk wel heilig, vaak genoeg gaan we zelf op stap of moeten we naar Antons familie in Duitsland..ben er dus eigenlijk nog steeds niet over uit. De winkel is bijna klaar..er moet eigenlijk nog iets anders op de vloer, er liggen nu hele lelijke tegels die verraderlijk glad zijn en ik wil natuurlijk geen ongelukken in mijn winkeltje. Ook wil ik graag eerst een overkapping aan de bijkeuken/winkel om zo ook het meeste naar buiten te kunnen gooien als ik open ben, maarja hebben jullie de prijzen van hout wel gezien mennn..wat gaat dat wel niet kosten..
ik dub dus nog even lekker verder, tips zijn welkom..
gister is het terras afgelegd heb ik er nog een stukje tuin bij gesmokkeld en hangt er een plank aan de lelijke muur van de bijkeuken van de buurvrouw, als ik die nou volkwak met leuke dingen kan ik me daar op focussen en niet op die muur. Ook staat mijn antieke bed al..nog even wachten en dan kan het matras weer naar beneden :)
Vandaag gaat anton onder de kruipruimte..we hebben allemaal kabels die ik liever niet in het zicht wil dus gaat hij ze onder de vloer door leggen..jippie..maar wel zo dat ik nog wel eens mn meubels kan verplaatsen dit heb ik hem wel op ht hart gedrukt..maarja hij kent me net zo goed als ikzelf :P

Yess de eerste vermelding is binnen, mijn site stond in de brocante special van Ariadne
Voor de rest close upjes..ik ben dol op details..dus ik ga jullie vervelen met allemaal close upjes

Franse kandelaars, heb er ondertussen 4 :$

wassen kroontjes, afgebladerde meubeltjes en verse bloemen..heerlijk



Zo, nu eerst Anton wakker maken overal aan en onder de vloer, heb gister nog wat leuke dingen gescoord die de komende weken weer in de webwinkel te vinden zijn. Wil je alles zien, voelen en ruiken mail me dan gewoon voor een afspraak. Ook staan we de komende tijd weer op flink wat fairs. Een nieuw georganiseerde fair in Hellum met 20 stands, 2x orvelte..een Open dag voor Gea van gstyle en haar andere vriendinnen en ook zijn we dit jaar uitgenodigd bij de Fraeylemaborg voor een mooie fair. Voor data en tijden kijk even in de agenda op mijn site.
Fijne zonnige week toegewenst!

13 opmerkingen:

  1. Dat zijn inderdaad lastige vragen...de openingstijden wil je natuurlijk graag combineren met je leven er om heen. Mag je trouwens wel op zondag open? Ik heb geen idee hoor, ik weet ook niet of de regels daar per gemeente van verschillen.

    Maar fairs genoeg...jammer dat het hier allemaal ver vandaan is :(

    Een fijne zondag, het is stralend weer! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Sanne,
    lees altijd zoveeeeel energie in je blogs..gaap moet eerst even wakker worden met een bak leut in de tuin hoor...;-)
    Wat heerlijk dat je nu een winkel(tje) hebt hé! Goed, het is niet dé winkel die je zou willen maar het begin is er én je kunt fantastisch je spullen uitstallen én het is heerlijk aan huis.
    Jij ook een zonnige week!
    Groetjes Lammy
    p.s. is het nog gelukt met de flyer?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je moeder heeft natuurlijk wel gelijk....

    Ik ben trouwens gek op je close upjes hoor, daar kan ik geen genoeg van krijgen.
    Ik zie trouwens regelmatig die gestapelde glazen kistjes terug komen, ik ben daar helemaal weg van.
    Ben al aan het speuren geweest, maar kan het nergens vinden, heb je een tip?

    Fijne zondag nog, groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja close upjes..daar hou ik ook van..die gaan dus nooit vervelen. moest ff wat bijlezen bij je maar je huis is echt een plaatje hoor. wat bof jij toch met zoveel hulp om je heen...dat ken ik helaas niet.
    ben heel benieuwd hoe je winkeltje straks gaat worden en gefeiciteerd met je vermelding in de ariadne at home..
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He Sanne,
    Ach Anton onder de vloer op zondag...
    Waar zijn de foto,s van je leuke winkeltje ?? hé goed toch de vermelding in de Ariadne mischien hebben mijn mailtjes wel een beetje geholpen je weet maar nooit.
    Wat was het koud hé gisterochtend...en jammer dat alles niet aanwezig was maar waarschijnlijk nog ietsie te vroeg in het jaar de verkopers bleven liever nog in hun warme nest liggen en gelijk hadden ze.
    Hoe gaat het met je wratje,nog pijn ?? en niet te vergeten.........De verkeerd gevulde tank van Pa en Ma,oohhh,... maar goed ze reden weer.
    Op naar de volgende buitenmarkt volgende week en wij gaan binnenkort weer naar Belgie nog vroeger uit bed.

    Fijne zondag nog !!!

    Groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi sanne,
    wat een prachtige foto's heb je weer geplaatst. Ik weet ook niet wat je met de openingstijden van je winkelje moet doen. Is altijd lastig. Ook omdat je op zoek moet naar mooie spulletjes.
    Leuk dat je ook in de ariadne stond, ik zelf ook voor het eerst en ik had echt een glimlach van oor tot oor toen ik het las. En bij mij was het alleen maar de naam van mijn blog. Bij jou stond er zelfs nog een stukje tekst bij.

    fijne zondag,
    liefs colinda bella bosso

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die opening komt vast wel goed.
    En die plaatjes gaan ook nooit vervelen. Leuk dat je ook genoemd werd in de ariadne. (had het niet gezien).

    fijne dag, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sanne, ik zou zeggen probeer het gewoon uit...en wat je heilig is heilig, die krijg je namelijk niet makkelijk terug die dagen. Genieten hoe het komt, "Pluk de dag" en als het toch niet anders kan...dan kan 't niet anders, succes ermee, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Sanne,
    Ik ben benieuwd naar je winkeltje, ik kom graag eens langs om te kijken. En die franse kandelaars, wat zijn die toch mooi. Hoop dat je ze ook in je winkeltje hebt staan.
    Fijne middag nog,
    Bertha.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gewoon een kwestie van uitproberen; maar inderdaad is een koopavond misschien ook nog niet zo'n gek idee! Mag je trouwens zomaar een winkeltje beginnen vanuit huis, of moet je hiervoor toestemming aanvragen bij de gemeente? Had het stukje al gelezen in de Ariadne; leuk zo'n stukje reclame!

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja moeilijk hoor....kan me voorstellen dat je zaterdag heilig is!
    Maar mag je wel een winkeltje aan huis...wij wilde dat ook bij mijn vriendin en dat mocht niet, dus toen een pandje in het centrum gehuurd...

    In ieder geval veel succes!!! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke foto's allemaal weer! Ben er benieuwd morgen naar je huisje.
    Ik ga snel even spieken naar de fairs die je gepland hebt.
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gut, wat een gedub... belangrijkste vraag blijft: wat wil je zelf? Een winkel die juist zaterdags niet open is niet handig. Zeker als mensen er speciaal voor naar toe rijden. Maar... waarom maak je niet een soort showroom en zet je op de site: bezoek op afspraak. Kun je het om je bestaande zaken heen plannen wanneer je jou uitkomt... Ondertussen koop jij vet in, huur je een leuk winkelpand en ga je er voor de volle 100% voor ;-)

    ik probeer maar mee te denken hoor want van zo tobben wordt je grijs..;-)
    geniet van je zaterdag, zeker morgen want dat schijnt een bijzondere te worden.

    knuffels
    eef

    BeantwoordenVerwijderen